Japonia zakazuje reklam, które „tworzą kompleksy niższości”

W tym tygodniu portal internetowy Yahoo! Japonia wprowadziła zmiany w zasadach dotyczących reklam. Nowe przepisy, które weszły w życie w czwartek (03.09), zabraniają używania języka reklamowego, który Yahoo! Japonia uważa, za związany z pewnym aspektem wyglądu osobistego, wywołujący kompleks mentalny / niższość .

„Reklamy zawierające stwierdzenia, takie jak te wymienione poniżej, powodują u ludzi kompleksy psychiczne”, stwierdza notatka prasowa w języku japońskim, podając przykłady:

„Ponieważ mam dużo włosów na ciele, nie byłem popularny wśród płci przeciwnej, ale teraz, gdy używam produktów do depilacji, stałem się popularny”.

„Ponieważ byłem gruby, ludzie unikali spotykania się ze mną, ale odkąd zacząłem stosować produkty dietetyczne, to przestało się to dziać”.

„Łysiałam i martwiłam się, co myślą o tym inni ludzie, przez co straciłam pewność siebie, ale dzięki stosowaniu produktów do odbudowy włosów odzyskałam pewność”.

Aby wyjaśnić, Yahoo! Japonia, nowa polityka jest sposobem na radzenie sobie z oszukańczymi reklamami lub oszustwami internetowymi, które obiecują nierealistyczne wyniki, są obarczone ukrytymi opłatami lub naruszają prywatność klienta poprzez próby phishingu. Skuteczność oferowanego produktu / leczenia i przejrzystość jego cen są nieistotne, ponieważ jedynym papierkiem lakmusowym nowo dodanej polityki jest to, czy Yahoo! Japonia czuje, że stworzy emocjonalny kompleks w osobach, którzy ją oglądają. „Stwierdzenia, które określają aspekt wyglądu fizycznego jako coś, co powoduje kompleks w kwestii zachowania i promowania dyskryminacji jest absolutnie niewybaczalne” – stwierdza notatka.

Oczywiste jest, że Yahoo! Japonia ma serce we właściwym miejscu, ponieważ tworzenie, a następnie wykorzystywanie bólu psychicznego w wyjątkowo niemiły sposób, aby zarobić jeny,  dewaluacja kogoś jako osoby za nieprzestrzeganie określonego zestawu standardów wyglądu fizycznego jest również nikczemnym .

Jednocześnie ilość włosów i tkanki tłuszczowej na ciele człowieka jest czymś, na co do pewnego stopnia może wpływać. Genetyka i / lub istniejący wcześniej styl życia niektórych ludzi spowodowały, że są bardziej owłosieni lub ciężsi, niż chcieliby być, a jeśli tak się stanie, bardziej niż jest to konieczne, istnieją towary i usługi, które mogą im pomóc. Zbliżyć się trochę do wyglądu, którego pragną dla siebie, i pomóc im poczuć się szczęśliwszym i bardziej pewnym siebie.

Wracając do przykładów nowo zakazanych reklam, w Japonii nie tylko mężczyźni, ale także wiele kobiet preferuje partnera o gładkiej skórze, więc z punktu widzenia statystycznego prawdopodobieństwa wykonanie przynajmniej częściowej depilacji prawdopodobnie będzie miało pozytywny wpływ na Twoje perspektywy randkowe. Wydaje się również niesprawiedliwe sugerowanie, że łysiejący faceci powinni chcieć więcej włosów lub czuć się bardziej pewni siebie, gdyby je mieli.  Podobnie nieuprzejme byłoby mówienie ludziom, że muszą zaakceptować swoją obecną wagę lub ilość włosów na ciele jako ich niezmienne przeznaczenie i że żadna chęć zmiany nie może być pozytywna ani zdrowa.

Ostatecznie należy pamiętać, że Yahoo! Japonia nie zakazuje od razu reklam usuwania włosów, utraty wagi czy odbudowy włosów. Zgodnie z nową polityką te nadal mogą być, o ile nie promujące kompleks niższości.

Źródło: Yahoo! Japonia przez IT Media | Zdjęcia: Pakutaso

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x