Hide the Pain Harold stał się twarzą szwedzkiej witryny internetowej poświęconej szczepieniu na COVID-19

Szwedzki organ ds. zdrowia nieświadomie użył “Hide the Pain Harold” – jednej z najbardziej rozpoznawalnych postaci w Internecie – jako twarzy swojej witryny internetowej służącej do rejestrowania się na szczepienia na COVID-19, poinformowali urzędnicy we wtorek wieczorem (30.03), dodając zdjęcie teraz zostało usunięte.

Harold to tak naprawdę Węgier Andras Arato, który w 2008 i 2009 roku pozował jako model do zdjęć stockowych. Te zdjęcia siwobrodego mężczyzny z uśmiechem, ale ze smutnymi oczami stały się internetowym memem nazwanym „Hide the Pain Harold”, ponieważ były udostępniane i ponownie wykorzystywane z nowymi, humorystycznymi podpisami przez miliony ludzi w Internecie.

„Harold” na krótko pojawił się na stronie internetowej, na której mieszkańcy Sztokholmu mogą rejestrować się na szczepienie na COVID-19 po tym, jak miasto wykorzystało zdjęcie stockowe Arato z bazy danych agencji fotograficznej.

„Nie wiedzieliśmy, że to mem, dopóki nie poinformowano nas o tym. Ale oczywiście zadbaliśmy o to, aby zmienić ten obraz”- powiedziała agencji Reuters Hanna Fellenius, rzeczniczka Regionu Sztokholmskiego.

Dziewięć lat zajęło Arato odkrycie, że jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy w Internecie, ale od tego czasu wykorzystał swoją sławę: prowadził kampanie reklamowe dla niemieckiego sprzedawcy detalicznego Otto i wygłaszał przemówienie na TED.

Regionalna agencja odpowiedzialna za zdrowie około miliona mieszkańców Sztokholmu stwierdziła, że ​​uważa, że ​​gafa nie zaszkodziła zaufaniu opinii publicznej do szczepionek.

„Nasza ocena jest taka, że ​​publikacja przez kilka godzin obrazu, który sam w sobie nie wprowadza w błąd ani nie jest nieodpowiednia, nie narusza zaufania do szczepień COVID-19”.

Źródło: reuters.com | Zdjęcie: reuters

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x