Dlaczego japoński przemysł peruk kwitnie podczas pandemii?

Od czasu wybuchu pandemii zeszłym roku wiele firm walczyło o związanie końca z końcem. Wiele osób zostało zmuszonych do zamknięcia lub ograniczenia godzin pracy a wraz ze zmianą stylu życia wynikającą z zaleceń „zostań w domu” i „bez tłumu”, popyt na wiele produktów i usług również gwałtownie spadł.

Ponieważ tak wiele osób pracuje w domu, nikt nie musiał kupować ubrań biznesowych, a wiodący japoński sprzedawca garniturów Aoki poniósł stratę w wysokości 11,4 miliarda jenów (104 miliony USD) od kwietnia do grudnia ubiegłego roku. Producent eleganckiego obuwia  Regal Corporation również odnotował stratę w wysokości 2,6 miliarda jenów i zwolnili 100 osób, więc sytuacja nie jest łatwe nawet dla firm, które odniosły duży sukces przed pandemią.

Ale jedna – zaskakująca – gałąź przemysłu kwitnie w środku pandemii:  producenci peruk. Firma produkująca peruki Company Artnature odnotowała wzrost sprzedaży począwszy od października ubiegłego roku. W rzeczywistości popyt na peruki męskie wyniósł 275,4 procent tego, co było w październiku 2019 roku.

Ogólna sprzedaż męskich peruk na zamówienie między październikiem a lutym wzrosła do 145,3 procent w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim, co jest dość imponujące, biorąc pod uwagę stan reszty gospodarki. Ale dlaczego peruki są tak pożądane podczas pandemii, kiedy i tak wszyscy jesteśmy zmuszeni zostać w domu? Według przedstawiciela Artnature to z powodu wideokonferencji.

„Nie pytaliśmy bezpośrednio naszych klientów, ale uważamy, że w przypadku mężczyzn po czterdziestce i pięćdziesiątce wideokonferencje sprawiły, że byli bardziej świadomi swoich włosów, więc wielu z nich zaczęło kupować peruki”.

W istocie Artnature uważa, że ​​Japończycy mają większe szanse zobaczyć stan swoich włosów na ekranie, w wyniku czego stają się bardziej świadomi tego, dlatego kupują tak wiele peruk.

Artnature uważa również, że brak okazji do wyjścia sprawia, że ​​ludzie kiedy już wychodzą zwracają uwagę na włosy:

„Możesz ukryć twarz za pomocą maseczki, ale nie możesz ukryć włosów, więc uważamy, że wielu klientów zwraca również szczególną uwagę na swoje włosy”.

Niezależnie od przyczyny tajemniczego wzrostu popytu, możemy być zadowoleni, że jedna branża radzi sobie dobrze, gdy wiele firm z innych branż zostało zamkniętych lub ogłosiło upadłość w ciągu ostatniego roku.

Źródło: Nikkan Gendai via livedoor news via Hachima Kiko | Zdjęcie: Pakutaso

Tematy:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x