Sapporo decyduje się na sprzedaż nowego japońskiego piwa z błędem na etykiecie

To był smutny dzień dla miłośników piwa w całej Japonii 8 stycznia, kiedy browary Sapporo na cztery dni przed rozpoczęciem dystrybucji zawiesił sprzedaż.

Według firmy, nowe piwo, zwane Kaitakushi Beer Tailored, wykorzystywało te same tradycyjne metody produkcji, co pierwsza japońska fabryka piwa Kaitakushi Brewery, założona w Sapporo na Hokkaido w 1897 roku. Piwo miało być sprzedawane wyłącznie w sklepach Family Mart w całym kraju od 12 stycznia.

Jednak piwo zostało wycofane ze sprzedaży, zanim jeszcze trafiło do sklepów, a problem nie był związany z samym piwem, ale z puszkami, ponieważ okazało się, że zawierają błąd w pisowni [na puszkach nadrukowano „Lagar” zamiast „Lager”.].

Sapporo zdecydowało, że był to błąd, który uzasadniał anulowanie sprzedaży, wydając oświadczenie z przeprosinami, które brzmiało:

„Z powodu nieprawidłowej pisowni w części projektu produktu Kaitakushi Beer Tailored zdecydowaliśmy się zaprzestać sprzedaży. Serdecznie przepraszamy za niedogodności dla klientów ”.

Jednak klienci szybko poinformowali firmę w mediach społecznościowych, że nie obchodzi ich błąd ortograficzny – chcieli po prostu spróbować piwa, na które tak długo czekali. Inni wyrazili zaniepokojenie niepotrzebnym marnotrawstwem, zastanawiali się, co stanie się z produktem, biorąc pod uwagę, że prawdopodobnie piwo było już w puszkach gotowe do wyjścia do sklepów, zanim błąd został odkryty.

Jak się okazuje, Sapporo i Family Mart uważnie słuchały swoich klientów, ponieważ firmy wysłały dziś następujące oświadczenie:

„W dniu 13 stycznia odwołaliśmy decyzję o zawieszeniu sprzedaży i informujemy, że produkt trafi do sprzedaży 2 lutego. Chcielibyśmy podziękować za ciepłe opinie i szczerze przeprosić za niedogodności, jakie spowodowaliśmy u wielu klientów”.

Wyjaśnili również powód decyzji o sprzedaży, mówiąc:

„8 stycznia ogłosiliśmy, że anulujemy sprzedaż z powodu błędu ortograficznego w części projektu tego produktu. Jednak po ogłoszeniu, ludzie wyrazili obawy co do tego, co stanie się z produktem, a duża liczba osób wyraziła chęć wprowadzenia go do sprzedaży. Dlatego po dokładnym rozważeniu przez obie firmy [Sapporo i Family Mart] poważnie potraktowaliśmy opinie naszych klientów i zdecydowaliśmy się cofnąć decyzję o anulowaniu sprzedaży. ”

Obie firmy dały jasno do zrozumienia, że puszki będą trafiać do sprzedaży z nadrukowanym nieprawidłowo napisem „Lagar” , przypominając jednocześnie klientom, że nie ma absolutnie nic złego w jakości i składzie piwa.

Biorąc pod uwagę “medialny szum” wokół nowego piwa, prawdopodobnie stanie się ono jednym z najszybciej sprzedających się limitowanych edycji Sapporo. Piwo będzie dostępne w 350- mililitrowe i 500-mililitrowe puszkach za odpowiednio 219 jenów (~7,88 PLN) i 286 jenów (~10,29 PLN).

Źródło: Sapporo Beer (1, 2), Family Mart | Zdjęcie: Sapporo Beer

Tematy:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x