Tylko zwierzęta służbowe mogą latać samolotami

Tylko wyszkolone psy kwalifikują się jako zwierzęta służbowe w amerykańskich liniach lotniczych, ponieważ organy regulacyjne odrzuciły wnioski o rozszerzenie ochrony prawnej na miniaturowe konie, małpy i inne gatunki, zgodnie z ostatecznymi przepisami Departamentu Transportu USA wydanymi w środę (02.12).

Linie lotnicze nadal mogą wybrać inne gatunki, które wpuszczą na pokład, ale przepisy wydane w środę w dużej mierze rozwiązują wieloletnie spory z pasażerami, którzy fałszywie twierdzą, że zwierzęta domowe są „zwierzętami wspierającymi emocjonalnie”, które mogą podróżować w kabinie z niewielkim nadzorem.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami linie lotnicze były zobowiązane do uznawania, z nielicznymi wyjątkami, zwierząt wspierających emocjonalnie za zwierzęta usługowe. Teraz mogą je zaklasyfikować jako zwierzęta domowe.

Prawnie chronione zwierzęta usługowe są teraz ograniczone do psów przeszkolonych do wykonywania zadań dla osób, które mogą być niedowidzące, niewidome lub w inny sposób niepełnosprawne, a linie lotnicze nie muszą zezwalać na „zwierzęta wspierające emocjonalnie”.

Linie lotnicze pobierają nawet 175 USD za przewóz zwierząt domowych, co jest dobrym powodem, aby uznać zwierzęta za zwierzę wspierające emocjonalnie. Jeszcze w 2017 roku amerykańscy przewoźnicy przetransportowali ich 751 tys.

Gatunki takie jak konie, koty i kapucynki nie otrzymają od amerykańskich organów nadzoru statusu zwierząt towarzyszących, ale linie lotnicze mogą uznać je za zwierzęta towarzyszące, jeśli zechcą. Linie lotnicze nadal nie mogą odmówić przyjęcia zwierzęcia przewodnika wyłącznie ze względu na rasę lub ogólny typ fizyczny.

Airlines for America, branżowa grupa handlowa, stwierdziła, że ​​zasada „będzie chronić podróżujących pasażerów i członków załóg linii lotniczych przed niewytrenowanymi zwierzętami w samolocie”.

Amerykańscy przewoźnicy, w tym Southwest Airlines Co, Delta Air Lines, United Airlines i American Airlines, w ostatnich latach ograniczyli “wsparcie”  dla zwierząt w kabinach pasażerskich – głównie do psów i kotów, po pasażerach, którzy wsiadali do samolotu z egzotycznymi zwierzętami domowymi, takich jak małpy, świnie i ptaki, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Spirit Airlines Inc powiedziała organom regulacyjnym, że straciła „miliony dolarów na opłatach za przewóz zwierząt domowych od pasażerów, którzy oszukańczo twierdzili, że ich zwierzęta domowe są zwierzętami pomocniczymi lub służbowymi”.

W 2018 roku Delta zauważyła, że ​​niektórzy pasażerowie „próbowali latać z indykami, oposami, wężami i pająkami”. W tym roku American Airlines oświadczyły, że nie pozwolą na loty wielu różnych stworzeń jako zwierząt pomocniczych/służbowych – w tym kóz, fretek, jeży, płazów i gadów.

Nowe zasady wejdą w życie 30 dni po opublikowaniu w rejestrze federalnym.

Źródło: reuters.com | Zdjęcie: reuters

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x