Oto co mięsożercy sądzą o weganizmie!

Większość ludzi w Wielkiej Brytanii jest zagorzałymi zjadaczami mięsa. Badania opinii osób jedzących mięso wykazały, że większość respondentów postrzegała weganizm jako z zasady etyczny i korzystny dla środowiska.

Wydaje się, że praktyczne kwestie związane ze smakiem, ceną i wygodą są głównymi barierami uniemożliwiającymi większej liczbie osób przyjęcie weganizmu, a nie spór z podstawową ideą. Może to mieć poważne konsekwencje dla przyszłości przemysłu spożywczego, ponieważ zamienniki mięsa staną się smaczniejsze, tańsze i szerzej dostępne.

Badanie zostało przeprowadzone na tysiącu dorosłych mężczyzn i kobiet w Wielkiej Brytanii. Wykazało, że 73 procent ankietowanych uważa weganizm za etyczny, a 70 procent stwierdziło, że jest on dobry dla środowiska. 61 procent ludzi uważa, że przyjęcie diety wegańskiej nie było przyjemne, 77 procent, że było niewygodne, a 83 procent, że nie było łatwe.

Inne możliwe bariery, takie jak problemy zdrowotne i stygmatyzacja społeczna, wydawały się nie być tak ważne, przy czym 60 procent uważa weganizm za społecznie akceptowalny, a ponad połowa twierdzi, że jest zdrowy.

Pomysł, że większość osób jedzących mięso zgadza się z zasadami weganizmu, może niektórym wydawać się zaskakujący. Ale inne badania doprowadziły do ​​podobnych wniosków. Na przykład jedno z badań wykazało, że prawie połowa Amerykanów popiera zakaz prowadzenia rzeźni.

Smak, ceny i wygoda jako bariery dla zmiany również odzwierciedlają poprzednie ustalenia. Jedno z brytyjskich badań wykazało, że zdecydowanie najczęstszym powodem, dla którego ludzie nie byli wegetarianami, jest po prostu: “Za bardzo lubię smak mięsa”. Drugi i trzeci najczęstszy powód związany był z wysokimi kosztami zamienników mięsa i zmaganiem się z pomysłami na posiłki.

Odkrycia te stanowią interesujące wyzwanie dla zwolenników klimatu i zwierząt. Ludzie są w dużej mierze świadomi, że istnieją dobre powody, aby ograniczyć spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego, ale przeważnie nie są skłonni ponosić związanych z tym osobistych kosztów.

Motywacja do jedzenia

Dziesięciolecia badań nad zachowaniami żywieniowymi pokazały, że cena, smak i wygoda to trzy główne czynniki wpływające na wybory żywieniowe. Dla większości ludzi etyka i wpływ na środowisko po prostu nie mają znaczenia.

Badania eksperymentalne wykazały również, że akt jedzenia mięsa może zmienić poglądy ludzi na moralność jedzenia zwierząt. W jednym z badań poproszono uczestników o ocenę ich moralnej troski o krowy. Przed udzieleniem odpowiedzi uczestnicy otrzymywali przekąskę w postaci suszonej wołowiny. Naukowcy odkryli, że spowodowało, iż uczestnicy mniej dbali o krowy. Wydaje się, że ludzie nie wybierają mięsa, ponieważ uważają, że są ku temu dobre powody – wolą myśleć, że są dobre powody, ponieważ jedzą mięso. W ten sposób domyślne powszechne zachowania związane z jedzeniem mięsa mogą stanowić przeszkodę w jasnym zrozumieniu naszych systemów żywieniowych. Jak możemy oczekiwać, że będziemy o tym uczciwie dyskutować, skoro jesteśmy tak bardzo zainteresowani wyciągnięciem wniosku, że jedzenie mięsa jest w porządku?

Powszechna dostępność wegańskich opcji oznacza, że ​​rosnąca liczba wegan i wegetarian w Wielkiej Brytanii ma większy wybór niż kiedykolwiek. To nie tylko zachęci więcej osób do wypróbowania opcji wegańskich, ale znacznie ułatwi aspirującym wegetarianom i weganom przestrzeganie diety.

Z wyborem konsumenta przychodzi konkurencja producentów. Jeśli myślisz, że ci, którzy chcą zmniejszyć spożycie mięsa, są rozpieszczani wyborem w 2020 roku, po prostu poczekaj, aby zobaczyć efekt gigantów żywnościowych, ścigających się, aby ich wegańskie oferty były lepsze i tańsze, konkurując o szybko rosnący segment klientów.

Być może jesteśmy świadkami eksplozji badań nad doskonaleniem zamienników mięsa pochodzenia roślinnego. Tymczasem rozwój prawdziwego mięsa zwierzęcego wyhodowanego z komórek macierzystych bez zwierząt nabiera tempa.

Tańsze i smaczniejsze

Podczas gdy te zamienniki będą smaczniejsze, bardziej pożywne i tańsze w ciągu najbliższych dziesięciu lat, mięso zwierząt w dużej mierze pozostanie niezmienione. Nic dziwnego, że hodowcy zwierząt zaczynają się denerwować. Popyt na mięso i nabiał drastycznie spada, podczas gdy rynek produktów alternatywnych gwałtownie rośnie.

W Stanach Zjednoczonych dwaj główni producenci mleka ogłosili upadłość w ostatnich miesiącach, podczas gdy w ostatnim raporcie oszacowano, że przemysł mięsny i mleczarski upadnie w ciągu następnej dekady.

Ponieważ te alternatywy stają się tańsze, lepsze i bardziej rozpowszechnione, jedzący mięso będą musieli zadać sobie pytanie, jak dobre muszą być te produkty, zanim zdecydują się je konsumować.

 

Źródła: Chris Bryant

We Can’t Keep Meating Like This: Attitudes towards Vegetarian and Vegan Diets in the United Kingdom

New poll shows majority uncomfortable with animal farming despite eating turkeys for Thanksgiving

Aggressive vegans are putting a quarter of Britons off vegetarianism, finds study

Food Choice: A Conceptual M odel of the Process

The role of meat consumption in the denial of moral status and mind to meat animals

Sales of beef and pork plunge as Britons choose vegan diet

Plant-based milk the choice for almost 25% of Britons now

Milk Processors Are Going Bankrupt as Americans Ditch Dairy

New Report: Major disruption in food and agriculture in next decade

Zdjęcia: Unsplash

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x