8 naturalnych środków na suchą skórę

W miarę jak do naszego życia wkracza chłodniejsza pogoda, czas polepszyć rutynę pielęgnacji skóry.

Zimno na zewnątrz i ogrzewane wnętrza sprawiają, że skóra staje się dwa razy bardziej sucha, co powoduje wysuszenie skóry. Nikt nie chce suchej, swędzącej skóry. I chociaż jest mnóstwo komercyjnych produktów obiecujących nawilżenie, zbyt wiele środków nawilżających stosuje syntetyczne składniki, których nikt nie powinien wcierać w największy organ ciała. Naprawdę, miej to na uwadze: skóra zajmuje powierzchnię 1.95 metrów kwadratowych przeciętnej osoby dorosłej i zawiera ponad 11 mil naczyń krwionośnych. Kto chce wcierać w skórę destylaty ropy naftowej i parabeny?

Poniższe praktyki obiecują ukoić i nawodnić, za pomocą delikatnych składników, które możesz już mieć pod ręką:

1. Pomiń gorący prysznic

Niewiele rzeczy daje lepsze samopoczucie niż parujący, gorący prysznic w zimny dzień. Twoja skóra się z tym nie zgadza. Bardzo gorąca woda wysusza skórę. Korzystaj z letniego prysznica, a jeśli używasz mydła, upewnij się, że jest całkowicie naturalne i najdelikatniejsze, jakie możesz znaleźć.

2. Złuszczaj skórę

Możesz kupić drogi słoik z solą lub peelingiem cukrowym do złuszczania – który usuwa martwy naskórek i tworzy świeżą skórę, która łatwiej wchłania środki nawilżające – lub możesz szybko przygotować w kuchni niektóre całkowicie naturalne formuły za grosze.

7 domowych peelingów solno-cukrowych

3. Nawilżaj, gdy jest wilgotno

Niezależnie od tego, jaki jest Twój rytuał nawilżania, rób to, gdy jesteś świeżo po prysznicu lub kąpieli – balsamy są zaprojektowane tak, aby zatrzymywały wilgoć, więc ułatw im to, używając ich, gdy Twoja skóra jest najbardziej wilgotna.

4. Kąpać się jak Kleopatra

Według legendy pielęgnacja skóry Kleopatry obejmowała luksusowe kąpiele mleczno-miodowe. Badania wykazały, że miód łagodzi i nawilża skórę, a także może spowalniać powstawanie zmarszczek. Jednak myśl o leżeniu w obszernej kadzi z czystym mlekiem wydaje się w najlepszym przypadku niesmaczna, a w najgorszym skrajnie marnotrawna. Zamiast tego dodaj bardziej rozsądne dwie filiżanki mleka i ćwierć szklanki miodu do niezbyt gorącej kąpieli i zanurz się jak egipska rodzina królewska (lub przynajmniej jak gwiazdka niemego kina).

5. Posmaruj się miodem i oliwą z oliwek

Miód ma niesamowite właściwości, które sprawiają, że jest doskonałym przyjacielem skóry; oliwa z oliwek też. Połącz je, aby rozpieszczać skórę i włosy. Wymieszaj łyżkę miodu z łyżką oliwy z oliwek i wyciśniętym sokiem z cytryny (naturalny rozjaśniacz skóry). Nałóż balsam na suche miejsca i pozostaw na 20 minut.

6. Wypróbuj Nocny Ekspres

Gdy skóra jest wyjątkowo sucha, tego zabiegu nie da się pokonać. Przed snem weź długą, letnią kąpiel; wystarczająco długo, aby palce u nóg i palców zaczęły się marszczyć. Wytrzyj się do sucha i natychmiast posmaruj olejem – oliwa z oliwek lub olejem kokosowy. Cokolwiek wybierzesz, rozprowadź po całej powierzchni, załóż jakąś starą piżamę, na której ci tak bardzo nie zależy i połóż się do snu. Obudź się miękko i miękka.

7. Weź kąpiel owsianą

Płatki owsiane są używane do pielęgnacji skóry od kilku tysięcy lat; nawet nauka twierdzi, że posiadają właściwości nawilżające, oczyszczające, przeciwutleniające i przeciwzapalne, a jednocześnie zapewniają minimalne podrażnienia.

Przygotowanie kąpieli owsianej: Wymieszaj 1 szklankę suchej owsianki (użyj zwykłych płatków owsianych instant, szybko lub wolno gotującego się owsa) w robocie kuchennym lub blenderze, aż uzyskasz drobny proszek. Wsyp mieszaninę do wanny z bieżącą wodą, mieszając kilka razy ręką, aby równomiernie rozprowadzić i rozbić wszelkie grudki na dnie wanny. Zanurz się w wannie na 15 do 20 minut, po wyjściu osusz się. W zależności od tego, jak sucha jest Twoja skóra, możesz stosować taką kąpiel do dwóch razy dziennie lub więcej, jeśli lekarz wyrazi na to zgodę.

8. Pij wodę

Każda rada każdej supermodelki nakłania nas do picia wody dla dobra naszej skóry, ale czy to prawda? Picie wody ma kluczowe znaczenie dla dobrego zdrowia, ale badania nad wpływem wody na nawilżenie skóry nie są jeszcze rozstrzygające.  Mimo to nie zaszkodzi i powinieneś pozostawać nawodniony ponieważ przynosi to korzyści dla całego organizmu.

Źródło: Melissa Breyer

Peterson, James A. “Ten Things People Ought To Know About Skin.” ACSMʼs Health & Fitness Journal, vol. 22, no. 2, 2018, p. 50., doi:10.1249/fit.0000000000000377

Burlano, Bruno, and Laura Cornara. “Honey in Dermatology and Skin Care: A Review.”Journal of Cosmetic Dematology, vol. 12, no. 4, 2013, pp. 306-313., doi:10.1111/jocd.12058

Rodriguez, Karen J., et al. “Anti-Inflammatory Activity of Colloidal Oat (Avena Sativa)“. Planta Medica, vol. 79, no. 10, 2013, doi:10.1055/s-0033-1348817

Akdeniz, M., et al. “Does Dietary Fluid Intake Affect Skin Hydration In Healthy Humans? A Systematic Literature Review.”Skin Research and Technology, vol. 24, no. 3, 2018, pp. 459-465., doi:10.1111/srt.12454

Zdjęcia: StefaNikolic / Getty Images

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x