System szkolnictwa w USA w czasie pandemii koronawirusa

Awaryjny zwrot ku zdalnej nauce dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych ostatniej wiosny ukazał długotrwałe problemy edukacyjne w Stanach Zjednoczonych. Najbardziej narażeni uczniowie – dzieci niepełnosprawne, uczące się języka angielskiego i dzieci ze zmarginalizowanych społeczności czarnych, latynoskich i rdzennych Amerykanów – rzadziej niż ich zamożni i przeważnie biali rówieśnicy mieli mniejsze prawdopodobieństwo zaspokajania podstawowych potrzeb, takich jak regularne posiłki, ciche miejsce do pracy, dostęp do komputera, wskazówki, jak uzyskać dostęp online, a nawet sam dostęp online.

Jeszcze przed pandemią COVID-19 badacze zajmujący się edukacją alarmowali, że różnica w osiągnięciach w kraju między uczniami z gospodarstw domowych o niskich i wysokich dochodach nie zmieniła się przez prawie pół wieku, a najbiedniejsi uczniowie osiągnęli poziom akademicki od trzech do czterech lat poniżej najbogatszych uczniów.

Wydarzenia wiosny mogły jeszcze bardziej zepchnąć uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji. W artykule roboczym z maja, naukowcy z Brown University w Providence, RI, wykorzystali typowe wskaźniki utraty wiedzy, które występują podczas letnich wakacji, do oszacowania strat w nauce poniesionych przez wiosenne zamykanie szkół. Z ich obliczeń wynika, że ​​jesienią uczniowie powrócą do szkoły średnio po tym, jak zachowają tylko około jednej trzeciej do połowy umiejętności matematycznych nabytych podczas normalnego roku szkolnego oraz od 63 do 68 procent umiejętności czytania. Ale te straty w nauce są nierówne, a czytelnicy na najwyższym trzecim poziomie biegłości mogą nawet przyspieszyć tempo uczenia się podczas zamykania szkół.

Tej jesieni, kiedy COVID-19 wciąż jest problemem w całym kraju, wiele szkół jest ponownie otwieranych całkowicie online lub z hybrydowym harmonogramem online-osobiście. Zakładając, że pełne nauczanie bezpośrednie (twarzą w twarz) zostanie wznowione dopiero w styczniu 2021 r., globalna firma konsultingowa McKinsey & Company szacuje, że uczniowie mogą mieć średnio prawie siedem miesięcy opóźnienia. W przypadku białych uczniów średnia wynosi sześć miesięcy. Dla porównania, uczniowie latynoscy cofnęliby się o ponad dziewięć miesięcy, czarni o ponad 10 miesięcy, a uczniowie o niskich dochodach – o ponad rok. Ogólnie rzecz biorąc, istniejące różnice w osiągnięciach rasowych i społeczno-ekonomicznych mogą wzrosnąć o 15 do 20 procent. Badacze edukacji obawiają się, że uczniowie, którzy wiosną ponieśli największe straty w nauce, mogą nigdy nie nadrobić zaległości.

Poszerzenie luki

Badania pokazują, że wirtualne uczenie się w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych tej jesieni może poszerzyć istniejące wcześniej luki w osiągnięciach w edukacji. Globalna firma konsultingowa McKinsey & Company szacuje, że jeśli szkoły będą kontynuować naukę zdalną online do stycznia 2021 r., uczniowie czarni, latynoscy i biedni będą opóźnieni średnio co najmniej dziewięć miesięcy nauki w porównaniu ze średnią stratą sześciu miesięcy dla uczniów białych.

„Wcześniej były luki. Teraz są większe”- mówi ekonomista edukacji Douglas Harris z Tulane University w Nowym Orleanie. „Niestety, wielkim osiągnięciem byłoby powrót do miejsca, w którym byli przed rozpoczęciem tej pandemii”.

W liście otwartym, który zebrał obecnie około 500 podpisów od ekspertów ds. Edukacji z całego kraju, Harris i Katharine Strunk z Michigan State University w East Lansing nakreślili siedem obszarów, na których należy się skupić, aby pomóc najbardziej wrażliwym uczniom w kraju. Wersja pisma ukazał się w Education Week. Na szczycie listy znalazły się pytania na szczeblu stanowym i federalnym: Ogromny zastrzyk funduszy w celu powstrzymania zbliżających się cięć budżetowych szkół oraz zapewnienia wszystkim uczniom dostępu do komputera i Internetu. Pozostałe pozycje dotyczą tego, co szkoły mogą zrobić z tymi zasobami.

Ale przy mało prawdopodobnej pomocy rządu na dużą skalę, okręgi szkolne muszą dowiedzieć się, co mogą zrobić w przypadku skromnych budżetów, korzystając z najlepszych dostępnych środków. Rozwiązania obejmują zwiększanie dostępu do technologii dla uczniów, wykorzystywanie mało zaawansowanych technologii, wysiłki społeczności, korepetycji i specjalne przepisów dla najmłodszych uczniów.

Niwelowanie przepaści cyfrowej

Najlepsze szacunki sugerują, że 10 do 20 procent uczniów nie miało dostępu do urządzeń, takich jak tablety lub komputery, do Internetu lub obu tych urządzeń, podczas wiosennego przejścia na nauczanie online. Najprawdopodobniej brakowało dostępu uczniom pochodzenia latynoskiego, czarnoskórych, ubogich i pochodzących z wiejskich regionów. Kwietniowe badanie przeprowadzone przez Pew Research Center w Waszyngtonie w Waszyngtonie wykazało, że około 43 procent uczniów o niskich dochodach prawdopodobnie musiałoby odrabiać pracę domową przez telefon komórkowy .

Niektóre okręgi szkolne szybko zmobilizowały się, aby zlikwidować tę cyfrową przepaść. W hrabstwie Guilford w Karolinie Północnej, gdzie ponad 66 procent z ponad 71 000 uczniów w okręgu żyje w ubóstwie, dwie lokalne organizacje non-profit połączyły siły, aby kupić laptopy dla tysięcy uczniów. Ponadto okręg wykorzystał pieniądze z ustawy CARES, federalnego funduszu pomocy na wypadek koronawirusa, na zakup prawie 80 000 urządzeń dla uczniów, pracowników i nauczycieli na jesień. Ale zamówienia zaległe w całym kraju oznaczają, że połowa artykułów może dotrzeć późno, mówi rzecznik szkoły.

W maju i ponownie tej jesieni, dzielnice wypuściły „inteligentne” autobusy z hotspotami Wi-Fi na obszarach bez niezawodnego dostępu do Internetu. Każda ze 125 magistral może obsługiwać 65 jednoczesnych połączeń, przy czym sygnał przekracza 90 metrów. Cena 1000 USD za wyposażenie autobusów została pokryta z dotacji od Chiefs for Change, dwupartyjnej grupy dyrektorów szkół z siedzibą w Waszyngtonie.

Inne dzielnice otrzymały wsparcie od władz państwowych i lokalnych. Liderzy miast dołączyli do Chicago Public Schools i grup filantropijnych, tworząc Chicago Connected, wartą 50 milionów dolarów inicjatywę, która ma zapewnić 100 000 uczniów bezpłatny szybki Internet przez cztery lata. Przed rozpoczęciem jesiennych zajęć zapisało się ponad 18 000 uczniów.

Poza dostępem do Internetu, podjęcie kroków, aby upewnić się, że uczniowie pojawiają się online. Liderzy w szkołach publicznych hrabstwa Miami-Dade na Florydzie, którzy doświadczyli nieprzewidywalnych zamknięć szkół z powodu huraganów, chodzili od drzwi do drzwi z pomocą lokalnej policji i partnerów społecznych, aby sprawdzić nieobecnych uczniów i zapewnić im urządzenia i dostęp do Internetu.

Guilford i Miami-Dade podali, że w ciągu kilku tygodni ponad 90 procent uczniów logowało się na zajęcia, chociaż średnia frekwencja spadła. Nawet podstawowy akt sprawdzania frekwencji odróżnia te dzielnice od siebie, mówi Bree Dusseault, badaczka edukacji w Center for Reinventing Public Education w Seattle, bezpartyjnej grupie badawczej zajmującej się reformą szkół publicznych, stowarzyszonej z University of Washington Bothell. Wśród ponad 100 szkół – obsługujących prawie 10 milionów uczniów – w bazie danych centrum tylko jedna trzecia okręgów śledziła frekwencję .

To, co sprawdza się w dzielnicach miejskich i podmiejskich, nie zawsze przekłada się dobrze na obszary wiejskie bez infrastruktury szybkiego Internetu, zgodnie z raportem Brookings Institution w Waszyngtonie. W takich przypadkach rozwiązania wymagające niższej technologii mogą pomóc uczniom nadążyć. Pewien dystrykt Ohio przesłał filmy na pamięci USB i ręcznie dostarczył je uczniom. W innym miejscu nauczyciele dzwonili do uczniów przez telefon, aby sprawdzić ich postępy.

Pandemiczne kapsuły, edukacja społeczna i korepetycje

Niektórzy rodzice zebrali się w tak zwanych pandemicznych kapsułkach, aby uczyć swoje dzieci, czasami z pomocą płatnego korepetytora lub nauczyciela. Model ten przyciągnął uwagę mediów po części ze względu na potencjał pogłębiania nierówności, ponieważ nie każdego stać na zatrudnienie pedagoga.

Ale samotna mama Yenda Prado ma pozytywne nastawienie do kapsuł, czego po raz pierwszy doświadczyła podczas letnich wizyt w wiosce swojej babci w Meksyku. Tam utworzono kapsuły społecznościowe do wymiany usług, takich jak lekcje języka angielskiego i sprzątanie.

„Kiedy rodziny i społeczności przechodzą kryzys, spotykają się, aby gromadzić i dzielić się zasobami” – mówi Prado, doktorantka piątego roku edukacji na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine.

Stworzyła pilotażową kapsułę ze swoim 9-letnim synem i kilkoma kolegami z klasy w czerwcu i zastanawia się, jak rozszerzyć tę konfigurację poprzez swoją przynależność do Orange County Educational Advancement Network lub OCEAN. Konsorcjum obejmuje kilka lokalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, różne organizacje non-profit oraz UC Irvine. Celem Prado jest połączenie małych grup uczniów ze szkół stowarzyszonych OCEAN z „stypendystami” licencjackimi. Ci stypendyści otrzymają zaliczenie za swoją pracę lub po prostu zgłoszą się na ochotnika. Stypendyści mogą zapewnić wsparcie akademickie, ale ich główną rolą jest ułatwianie tworzenia więzi między członkami i budowanie społeczności. „Tego właśnie brakuje w środowisku edukacyjnym” – mówi Prado.

Takie zacieśnienie więzi między organizacjami społecznymi a szkołami mogłoby dać nauczycielom szansę na sprawienie, by nauka znalazła rezonans dla uczniów ze wszystkich środowisk. Badania pokazują, na przykład, że kiedy program nauczania jest odpowiedni pod względem etnicznym dla uczniów, wskaźniki przedwczesnego kończenia nauki spadają, a oceny i frekwencja rosną. Nawet jeśli takie programy istnieją poza szkołą, na przykład w ramach programów pozaszkolnych prowadzonych przez społeczność, mogą pomóc uczniom zintegrować to, czego uczą się w szkole, z ich życiowymi doświadczeniami .

„Ta chwila… chociaż jest smutna, myślę, że jest to świetna okazja, aby edukacja nie tylko została odzyskana przez społeczności, ale także dla szkół, aby uznały, że nie są jedynymi miejscami nauki i rozwoju, i że muszą być w stanie aby zrobić to razem ”- mówi badaczka edukacji środowiskowej Bianca Baldridge z University of Wisconsin – Madison.

Organizacje społeczne i wyznaniowe oraz lokalni fundatorzy w Indianapolis stanęli na wysokości zadania, tworząc centrum edukacyjne, w którym pierwszeństwo mają uczniowie, którzy zmagali się z niską frekwencją na wiosnę oraz osoby doświadczające bezdomności. Departament Parków i Rekreacji w San Francisco współpracuje z regionalnymi organizacjami non-profit w celu zapewnienia 6000 miejsc opieki nad dziećmi w klasach K – 6, z priorytetem dla uczniów najbardziej potrzebujących.

Gdzie indziej okręgi stosują modele korepetycji, aby zapewnić spersonalizowane, osobiste lub zdalne wsparcie akademickie. Dusseault mówi, że nieco ponad jedna dziesiąta okręgów w bazie danych Center for Reinventing Public Education bada takie plany. Zunifikowany Okręg Szkolny w Los Angeles, który jesienią dostępny jest w trybie online, zapewnia 500 uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych bezpłatnych korepetytorów, którzy są wolontariuszami w grupie o nazwie Step Up Tutoring.

Dopasowanie uczniów mających trudności z korepetytorami 1 do 1 lub 2 do 1 to niezawodny sposób na wypełnienie luk w szansach, mówi Matthew Kraft, badacz ekonomii edukacji na Uniwersytecie Brown. Odkrył, że korepetycje najlepiej sprawdzają się w ciągu dnia w szkole. W lipcowym dokumencie roboczym z National Bureau of Economic Research podano, że uczestnicy 96 programów trwających od 10 tygodni do roku osiągnęli znaczny wzrost w nauce, przy przeważnie niskim, często 1 do 1, współczynniku liczby korepetytorów. Kraft i inni sugerują, że ogólnokrajowy korpus korepetytorów mógłby zostać rozwinięty poprzez rozbudowę Americorps, finansowanego przez federację narodowego programu usługowego.

Priorytet indywidualnej nauki dla młodszych dzieci

Dla najmłodszych uczniów nauczanie bezpośrednie ma sens zarówno z punktu widzenia zdrowia publicznego, jak i edukacji. Z powodów, które nie są do końca jasne, młodsze dzieci wydają się rzadziej niż starsze dzieci i dorośli przenosić wirusa, który powoduje COVID-19.

W lipcowym raporcie politycznym, badacze edukacji Kathleen Lynch z Brown University i Heather Hill z Harvard University wskazują na wiele linii dowodów potwierdzających znaczenie nauczania bezpośredniego młodszych uczniów. Tempo uczenia się jest znacznie wyższe w klasach K – 2 niż w późniejszych klasach, a niezrozumienie elementów składowych liczenia i czytania w tych wczesnych latach może prowadzić do późniejszych trudności w nauce.

Ponadto bardzo młodzi uczniowie na ogół nie posiadają umiejętności uwagi i samoregulacji potrzebnych do nauczania przez Internet. Nawet jeśli ci uczniowie mają komputery i dostęp do Internetu, zajęcia online pozostają wyzwaniem, mówi Chris Curran, ekspert ds. Polityki edukacyjnej z University of Florida w Gainesville. Nie można rozsądnie oczekiwać, że małe dzieci będą poświęcać uwagę lekcjom online przez wiele godzin lub wykonywać proste zadania, takie jak pisanie swojego imienia na kartce papieru, bez pomocy osoby dorosłej.

Niektóre okręgi szkolne starają się wprowadzać młodsze dzieci do klas fizycznych przed starszymi. Na przykład szkoły publiczne w Kansas City zostaną całkowicie uruchomione online 8 września, ale jeśli miasto zauważy 14-dniowy spadek liczby przypadków COVID-19, a władze miejskie pozwolą na ponowne otwarcie szkoły, młodzież w klasach K-3 może wrócić do szkół w pełnym wymiarze godzin. Po kolejnej 14-dniowej przerwie uczniowie klas od 4 do 8 mogą wrócić do szkoły w niepełnym wymiarze.

Curran mówi, że kiedy otwarcie szkół nie wchodzi w grę, dzielnice muszą dostosować się do potrzeb młodszych uczniów, na przykład poprzez rozdawanie materiałów do projektów artystycznych. „Technologia nie może być jedynym rozwiązaniem, szczególnie dla naprawdę młodych uczniów” – mówi.

Źródło: Sujata Gupta

A. Opalka et al. Rural districts can be creative in solving the internet connectivity gap—but they need support. Brown Center Chalkboard, Brookings Institution. Posted online August 10, 2020.

D. Harris and K.O. Strunk. How schools can help children recover from COVID school closures: An open letter from researchers. Posted online August 3, 2020.

A. Nickow, P. Oreopoulos and V. Quan. The impressive effects of tutoring on preK-12 learning: A systematic review and meta-analysis of the experimental evidence. National Bureau of Economic Research. Posted online July 2020.

K. Lynch and H. Hill. Broad-based academic supports for all students. EdResearch for Recovery policy brief. Posted online July 2020.

E. Dorn et al. COVID-19 and student learning in the United States: The hurt could last a lifetime. McKinsey & Company. Posted online June 1, 2020.

M. Kuhfeld et al. Projecting the potential impacts of COVID-19 school closures on academic achievement. EdWorkingPapers, Brown University. Posted online May 2020.

E.A. Vogels et al. 53% of Americans Say the Internet Has Been Essential During the COVID-19 Outbreak. Pew Research Center. Posted online April 30, 2020.

Zdjęcia: JAE C. HONG/AP PHOTO

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x