Robot AI obsługuje klientów restauracji w Seulu

„Aglio Kim”, podobny do wózka robot wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI), dostarcza jedzenie klientom w restauracji w Seulu, aby zminimalizować kontakt z ludźmi i pomóc zachować dystans społeczny.

Wkrótce po zamówieniu przez klientów za pośrednictwem ekranu dotykowego na stole, robot o wysokości 1,25 metra, opracowany przez południowokoreańską firmę telekomunikacyjną KT Corp, dostarcza jedzenie i wykorzystuje wizualne możliwości SLAM (jednoczesna lokalizacja i mapowanie), aby omijać przeszkody i nawigować wokół klientów. Robot może dostarczać jedzenie do czterech stołów jednocześnie, powiedział Reuterowi Lee Young-jin, lider zespołu biznesowego AI Platform w KT. Robot AI jest wyposażony w tace na żywność, które mogą przenosić do 30 kilogramów oraz ekran LCD i głośnik, które komunikują się w języku koreańskim i angielskim.

„Klienci uznali, że robot obsługujący jest dość wyjątkowy i interesujący, a także czuli się bezpieczni przed koronawirusem” – powiedział Lee Young-ho, kierownik restauracji Mad for Garlic, która przetestowała robota w tym miesiącu.

Od poniedziałku (14.09)  restauracje i kawiarnie w gęsto zaludnionym obszarze metropolitalnym Seulu mogą otwierać się po godzinie 21:00, ale muszą pozostawić dwa metry między stolikami i zapisać nazwiska klientów i dane kontaktowe.

Koreańska Agencja Kontroli i Zapobiegania Chorobom (KDCA) zgłosiła w poniedziałek 106 nowych przypadków koronawirusa, zwiększając łączną liczbę zakażeń do 22 391 i 367 zgonów. KT powiedział, że zamierza w tym roku dostarczyć więcej robotów do restauracji i zaprezentuje drugi model z technologią rozpoznawania głosu AI na początku przyszłego roku.

Video Tutaj

Źródło: reuters.com | Zdjęcia: reuters.com

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x