Naukowcy odkryli że Wenus wykazuje oznaki potencjalnego obcego życia w swoich chmurach

Naukowcy odkryli rzadką cząsteczkę w chmurach Wenus, co sugeruje , że kolonie żywych drobnoustrojów mogą rozwijać się w beztlenowym środowisku wysoko w atmosferze planety.

Podczas gdy powierzchnia Wenus jest zbyt gorąca, aby utrzymać życie, ze średnią temperaturą około 867 F, astronomowie spekulowali, że życie mogłoby przetrwać wysoko w atmosferze planety, gdzie warunki są znacznie bardziej umiarkowane.

Teraz międzynarodowy zespół astronomów pod kierownictwem profesor Jane Greaves z Cardiff University ogłosił odkrycie w tych wysokich chmurach fosfiny, cząsteczki wytwarzanej na Ziemi przez mikroby żyjące w podobnych środowiskach beztlenowych.

Cząsteczki fosfiny, które składają się z atomów wodoru i fosforu, zostały po raz pierwszy wykryte przez James Clerk Maxwell Telescope (JCMT) w pobliżu szczytu Mauna Kea na Hawajach.

„To był eksperyment wykonany z czystej ciekawości, naprawdę – wykorzystujący potężną technologię JCMT” – powiedział profesor Greaves, który kierował badaniami opublikowanymi w czasopiśmie Nature Astronomy. „Pomyślałem, że uda nam się po prostu wykluczyć skrajne scenariusze, na przykład chmury pełne organizmów. Kiedy otrzymaliśmy pierwsze ślady fosfiny w widmie Wenus, był to szok!”

Źródło: foxnews.com | Zdjęcia: foxnews.com