Testowanie nowych samojezdnych autobusów w całej Japonii – pozwalają płacić twarzą

Ostrożność jest z pewnością mądra, biorąc pod uwagę, że w Japonii doniesienia o samochodach wjeżdżających prosto na witryny sklepowe zdarzają się często, trudno sobie wyobrazić, by nawet wadliwy autonomiczny system jazdy radził sobie znacznie gorzej niż cała ludzkość.

Podejmowane ciekawe kroki w mieście Maebashi w prefekturze Gunma. Mniej zaludnione miasta średniej wielkości, takie jak to, polegają znacznie bardziej na transporcie samochodowym, co czyni je doskonałym poligonem doświadczalnym dla nowego autonomicznego autobusu opracowanego przez radę przedsiębiorstw transportu publicznego wraz z gigantem telekomunikacyjnym NTT Docomo i Gunma Univeristy .

Jak każdy pojazd autonomiczny, autobusy są wyposażone w czujniki do monitorowania otaczającego ruchu i oznakowania, są również zsynchronizowane z informacjami o ruchu drogowym i systemami informacji geograficznej za pośrednictwem połączenia 5G. Testy na trasie ze stacjami Maebashi i Chuo Maebashi mają rozpocząć się w grudniu..

W międzyczasie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu wraz z różnymi regionalnymi firmami przewozowymi organizuje krajową wycieczkę testową samojezdnych autobusów. Odcinek prefektury Hyogo w mieście Mita, w którym sześciokilometrowa trasa była prowadzona całkowicie bez ludzkiego kierowcy przez około miesiąc od końca lipca do końca sierpnia.

Cóż, prawie całkowicie bez człowieka. Drobna usterka oprogramowania wymagała przejęcia przez człowieka kontroli przez około cztery dni uruchomienia próbnego. Niemniej jednak, z 1306 pasażerów, którzy jechali tą trasą: połowa stwierdziła, że ​​jest tak samo dobra jak autobus napędzany przez ludzi, jeśli chodzi o przyspieszanie i płynne skręcanie, a kolejna jedna trzecia stwierdziła, że ​​jest lepszy. Jednak jeśli chodzi o zatrzymywanie się, ponad połowa pasażerów określiła to jako „złe”, a tylko jedna czwarta określiła to jako równie dobre jak człowiek. Więc chociaż wydajność była mieszana, większość była w gruncie rzeczy zadowolona.

Być może najbardziej atrakcyjną cechą autobusów jest ich system „face pass” ( karnet kao ), w którym pasażerowie mają wcześniej zeskanowaną i zarejestrowaną twarz, aby ich konto zostało automatycznie obciążone po wykryciu ich twarzy podczas wejścia do autobusu.

Może to ułatwić korzystanie z technologii seniorom, którzy nie czują się komfortowo w przypadku innych form płatności elektronicznych, ponieważ nie musieliby kiwnąć palcem.  Chociaż COVID-19 doprowadził do niewielkich zmian w harmonogramie, testy wciąż posuwają się naprzód. Sugerowałoby to, że rzeczywistość autonomicznych autobusów prawdopodobnie nie jest zbyt odległa.

Źródło: Mainichi Shimbun, Kobe Shimbun Next | Zdjęcia: Photo by Juan Encalada on Unsplash

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x