Najbardziej relaksujące rzeczy według nauki

W dzisiejszym świecie nigdy nie mamy wystarczająco dużo czasu na relaks. Wielu z nas ciężko jest odpocząć po długim dniu w pracy. Jeśli jednak nie możemy znaleźć czasu na odstresowanie, to nikomu się nie przydamy. Na szczęście istnieje kilka popartych naukowo metod relaksacji, które warto wypróbować i wszystkie są łatwe do wykonania.

Zacznij ćwiczyć

Prawdopodobnie wszyscy codziennie wykonujemy jakąś formę ćwiczeń, ale to, jak orzeźwiający mają one wpływ, zależy od osoby. Jeśli jednak chcesz się zrelaksować, dobrym rozwiązaniem może być odpowiedni trening. Kiedy ćwiczysz, organizm uwalnia hormony i poprawia nastrój. Właśnie dlatego wiele osób poleca ćwiczenia jako doskonały sposób na zmniejszenie depresji. Oprócz poprawy nastroju ćwiczenia obniżają również poziom hormonów stresu w organizmie, ułatwiając relaks. Możesz być zmęczony po powrocie z siłowni, ale prawdopodobnie jakość twojego snu ulegnie znaczącej poprawie.

Pobaw się z psem

Wielu z nas ma w domu zwierzaki i okazuje się, że są one czymś więcej niż tylko sympatycznymi towarzyszami. Szczególnie psy mogą mieć znaczący wpływ na naszą zdolność do relaksu. Te zabawne zwierzaki odwracają uwagę od prawdziwego świata i mogą pomóc nam rozchmurzyć się w stresujący dzień. Samo nawiązanie kontaktu wzrokowego z tymi zwierzętami może spowodować uwolnienie oksytocyny, substancji chemicznej, która odpowiada za wywoływanie pozytywnych uczuć. Jeśli czujesz się dobrze, są szanse, że będziesz w stanie znacznie łatwiej się zrelaksować.

Spróbuj marzyć

Kiedy jesteśmy w pracy, ucieczka do krainy marzeń nie jest wskazana, ale w wolnym czasie to świetny pomysł. Ważne jest, aby od czasu do czasu uciec. Daje nam to możliwość oderwania się od tego, co się dzieje wokół nas. Jeśli możesz zapomnieć na kilka minut dziennie o wszystkim, co Cię stresuje, znacznie łatwiej będzie Ci się zrelaksować w domu. Świetnie sprawdza się to jako technika medytacji, która jest regularnie stosowana jako sposób na obniżenie stresu i oczyszczenie umysłu.

Odkryj w sobie artystę

Książki do kolorowania dla dorosłych stały się ostatnio ogromnym trendem, i to nie tylko dlatego, że wszyscy na nowo odkrywamy naszą miłość do kolorowania. Książki te zostały stworzone, aby pomóc ludziom zrelaksować się i oderwać od świata. Sztuka jest często uważana za pożyteczny produkt promujący relaks. Została nawet uznana przez Mayo Clinic za doskonałą technikę do tego celu. Jeśli masz trochę wolnego czasu, dlaczego nie spróbować czegoś narysować i zobaczyć, dokąd cię to zaprowadzi?

Słuchaj

Jeśli sztuka nie jest twoją parą kaloszy, być może muzyka nią jest. Słuchanie ulubionych utworów nigdy nie było łatwiejsze. Jeśli chodzi o muzykę, wszyscy mamy własne upodobania, ale nie ma znaczenia, czego słuchasz. Dopóki jest to coś, co lubisz, będzie miało pozytywny wpływ na twoje ciało. Obejmuje to obniżenie tętna i poziomu stresu.

Pocałuj swojego partnera

Jeśli kiedykolwiek potrzebowałeś wymówki, żeby się z kimś spotkać, to może być to. Badanie wykazało, że całowanie kogoś może faktycznie pomóc zmniejszyć poziom stresu i bardziej się zrelaksować. Jeśli jesteś z kimś, kogo kochasz, łatwo przy nim zapomnisz o rzeczach, które Cię stresowały. Badania wykazały, że poziom kortyzolu był na znacznie niższym poziomie u pra, które się całowały, w porównaniu z tymi, które trzymały się tylko za ręce.

Niektóre techniki będą skuteczniejsze od innych dla różnych osób. Znajdź tę, która najbardziej Ci się podoba i wypróbuj – wyniki będą tego warte.

 

 

Źródła: Mia Pazzo

Zdjęcia: Unsplash

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x