Japońska sieć używanych książek błaga klientów by sprzedawali im książki

W Japonii rzeczy z drugiej ręki są popularne, wszystko, od wcześniej posiadanych artykułów anime po zużyte mundurki szkolne, jest sprzedawane z zyskiem. W rzeczywistości istnieje szczególnie duża grupa sklepów z używanymi rzeczami, w których wszystkie używają słowa „Off” w swoich nazwach, prawdopodobnie w oparciu o koncepcję ich produktów jako „off-price[promocja]]”: Hard Off (dla elektroniki), Mode Off (na odzież), Off House (na artykuły domowe), Hobby Off (na artykuły hobbystyczne) i oczywiście Book Off (na książki). Prawdę mówiąc, chociaż każdy z nich ma swoją specjalność, wszyscy sprzedają różne rzeczy, od płyt DVD i CD po książki, akcesoria, przedmioty kolekcjonerskie i odzież.

Book Off jest prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych sklepów, ponieważ ma swoje oddziały w całym kraju. Niestety, Book Off ostatnio ma problemy ze sprzedażą książek, ponieważ wydaje się, że ich nie mają. W rzeczywistości zapasy książek w Book Off są najwyraźniej tak niskie, że niedawno wydali reklamę w której błagają klientów o sprzedaż im książek.

Reklama przedstawia pracowników Book Off, którzy stoją uroczyście w dwóch rzędach wzdłuż prawie pustych półek Book Off z rękami splecionymi przed sobą. Każdy wypowiada frazę, w której błaga widzów, aby sprzedali im książki. Zaczyna się wersem z jednej z ich poprzednich reklam z udziałem dziecięcego aktora Kokoro Terady, który brzmi: „Book Off nanoni hon nee jan! [W tym Book Off nie ma żadnych książek!]”.

„Wydaliśmy tę reklamę, ale wygląda na to, że naprawdę nie mamy wystarczającej liczby książek!” – powiedzieli pracownicy. „Proszę… proszę, sprzedaj nam kilka książek!” Następnie zaczynają wymieniać rodzaje książek, które klienci mogą mieć w domu, które mogliby sprzedawać.

Typy książek zaczynają się zwyczajnie, np. „Książki, które już przeczytałeś” lub „Książki, które nie zmieszczą się na półce z książkami”. Ale ponieważ coraz więcej rodzajów książek jest umieszczanych na liście, stają się zabawniejsze i zabawniejsze. „Książki pozostawione przez dziewczynę, o której zapomniałaś!” „Książki, które według Ciebie sprawią, że będziesz wyglądać fajnie!” „Książki, o których ktoś nie mógł przestać mówić, ale w ogóle Cię nie interesowały!” „Książki, których nadal nie czytałeś, mimo że utknąłeś w domu!”

Reklama jest zaskakująco skuteczna, ponieważ w miarę upływu rodzaju wymienianych książek zaczynasz zdawać sobie sprawę, że masz w domu książki pasujące do tych opisów.  Book Off wydaje się najbardziej potrzebować małych książek w miękkiej oprawie, po japońsku zwanych bunkobon.

Jeśli masz coś, z czym chcesz się rozstać, może warto poświęcić chwilę, aby zanieść je do najbliższego Book Off, ponieważ teraz oferują one specjalne korzyści dla osób, które przynoszą bunkobon. Za każde trzy książki bunkobon sprzedane firmie Book Off będziesz mieć możliwość wzięcia udziału w losowaniu, w którym możesz wygrać atrakcyjne nagrody, takie jak bon podarunkowy o wartości 10 000 jenów (~353 PLN) lub limitowana kurtka Book Off Letterman z napisem „Book Off nanoni hon nee jan!” logiem Book Off  na plecach.

Kampania trwa tylko do 13 września w Book Offs w Tokio i Kanagawa.

 

 

Źródło: PR Times  | Zdjęcia: Pakutaso / BOOKOFF/YouTube

Tematy:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x