Jak powinien wyglądać nasz plan dnia według nauki?

Dni są długie, życie jest ciężkie i nigdy nie mamy wystarczająco dużo czasu, aby wykonać wszystkie zaplanowane zadania w ciągu dnia. Jak więc niektórzy ludzie dają sobie z tym radę? Cóż, nie chodzi tylko o to, żeby się w to wszystko angażować, ale także upewnić się, że wykonujesz te czynności we właściwym czasie. To może być łatwiejsze niż sądziłeś!

Ranny ptaszek

Szósta rano to moment, w którym zwykle wskakujesz pod prysznic. Jednak czasami warto zrobić sobie przerwę, ponieważ zbyt częste mycie może zaburzyć naturalną równowagę bakterii w organizmie. Jeśli omijasz prysznic, to według naukowców o 7 rano powinieneś zacząć trening. Badania sugerują, że ćwiczenia w tym czasie pomogą zwiększyć poziom energii, a także spalić więcej kalorii, jeśli wykonasz je przed śniadaniem.

Poranny pośpiech

Po przygotowaniu się na cały dzień nadszedł czas na śniadanie. 8 rano, żeby być precyzyjnym. Ten posiłek powinien składać się ze zdrowych tłuszczów, błonnika i białka, aby przygotować umysł i ciało na nadchodzący dzień. Godzinę później o 9 rano powinieneś uzupełnić zapasy wody w swoim organizmie. Niewystarczająca ilość picia może przyczynić się do wczesnego zmęczenia lub bólów głowy.

Południe

Około godziny 11 można wreszcie cieszyć się długo wyczekiwaną filiżanką kawy. Do tej pory Twój naturalny zastrzyk energii minął, a Twoje ciało zaczyna przypominać, że powoli kończy mu się energia. W południe ważne jest, aby zjeść lunch. Posiłek pełen błonnika i białka, który zapewni Ci wystarczająco dużo energii, aby przetrwać resztę dnia bez drzemki po obiedzie. Godzinę później, o 13:00, możesz pomyśleć o poruszaniu się. Być może już długo siedziałeś, więc twoje ciało musi się poruszać, aby pomóc sercu i poprawić krążenie.

Spadek formy po południu

Kiedy nadejdzie godzina piętnasta, możesz zafundować sobie przekąskę. Twoje ciało może już potrzebować pobudzenia, więc upewnij się, że zasilasz swój mózg i utrzymujesz wszystko w ruchu. Do 16:00 oczy mogą już być zmęczone. Wtedy ważne jest, aby zrobić przerwę od patrzenia na ekran, aby chronić wzrok.

Harmonogram wieczorny

Happy hour może brzmieć zachęcająco, ale obecnie badania pokazują, że nawet jeden drink dziennie może być powiązany z wieloma chorobami, w tym niektórymi nowotworami. Zamiast tego badania sugerują, że powinieneś udać się na grupowe zajęcia sportowe. Pozwoli to zaspokoić wszystkie potrzeby społeczne, które mogłeś przegapić w ciągu dnia, a także sprawi, że Twoja krew będzie lepiej pompowana na wieczór. Szybka jazda środkami transportu publicznego o godzinie 18:00 oznacza, że ​​Twój organizm jest narażony na wszystkie zarazki, których potrzebuje, aby utrzymać układ odpornościowy w stanie skupienia. Po powrocie do domu kolację najlepiej podawać o godzinie 19:00, dając organizmowi wystarczająco dużo czasu na strawienie posiłku przed pójściem spać.

Obowiązki nocne

Teraz czas na relaks. Niestety, jeśli chodzi o 21.30, badania sugerują, że powinieneś odłożyć wszelkie urządzenia elektroniczne, aby pomóc swojemu ciału odpłynąć. Wyniki pokazują, że osoby, które nie korzystały z telefonów przez 20 minut przed pójściem spać, mogły łatwiej zasnąć i uzyskać lepszy sen.

Wygląda na to, że czerpanie jak najwięcej korzyści z naszego codziennego życia może być łatwiejsze, niż kiedyś myśleliśmy. W rzeczywistości wystarczy kilka poprawek do codziennej rutyny, aby zacząć czerpać korzyści z nowego stylu życia!

 

Źródła: Jamey Levi

Zdjęcia: Unsplash

Tematy:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x