Kropki zastraszają młodych ludzi

Ostatnie badania pokazują, że młodzi ludzie boją się kropek używanych w komunikacji w mediach społecznościowych, ponieważ są one interpretowane jako oznaka gniewu.

Nastolatki i osoby po dwudziestce, które są znane jako pokolenie Z – dorastali z telefonami i technologią – mają tendencję do wysyłania krótszych wiadomości z bardzo małą liczbą znaków interpunkcyjnych. Kiedy więc w tekście używane są kropki, młodsi ludzie często postrzegają je jako bierną agresje i oznakę irytacji.

Według dr Lauren Fonteyn z The Telegraph Leiden University „Jeśli wysyłasz wiadomość tekstową bez kropki, jest już oczywiste, że zakończyłeś wiadomość. „Więc jeśli dodasz ten dodatkowy znacznik zakończenia, odczytuje się go jako irytacje lub negatywny ton”.

Badanie przeprowadzone w 2015 roku na Uniwersytecie Binghamton w Nowym Jorku z udziałem 126 studentów wykazało, że teksty kończące się kropką były postrzegane jako nieszczere, podczas gdy wiadomości kończące się wykrzyknikami są uważane za bardziej szczere.

Źródło: mirror.co.uk | Zdjęcia: mirror.co.uk

Tematy:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x