Co powoduje problemy ze snem u nastolatków?

Może się wydawać, że nastolatki spędzają większość czasu w łóżku, ale szczerze mówiąc, dorastają. I pamiętajmy, że kiedyś byliśmy nastolatkami i zachowywaliśmy się w podobny sposób. Jednak ważne jest, abyśmy zrozumieli, że istnieją rzeczy, które mogą powodować problemy z ich snem.

Kiedy dzieci dorastają, muszą jak najwięcej odpoczywać, co czasami wiąże się z drzemkami w godzinach popołudniowych. Każdy chce móc bardzo szybko zasnąć i jak najwięcej wcześnie wstawać, wypoczęty. Jednak nie zawsze to działa w ten sposób i jest wiele rzeczy, które mogą mieć negatywny wpływ na wzorce snu nastolatków.

Pokwitanie

Niestety, w tej sprawie nie można wiele zrobić. Wszystkie dzieci w końcu osiągną dojrzałość płciową, gdy ewoluują w dorosłość. Problem polega na tym, że dojrzewanie może przynieść ze sobą zupełnie nowy zestaw problemów, takich jak wahania nastroju i, co wymowne, złe wzorce snu. To jest coś, co ty (lub twoje dzieci) będziecie musieli pokonać. Będzie lepiej, ale w szczególności na początku dojrzewanie będzie siać spustoszenie w ich schemacie snu.

Palenie i picie

To jest to, o czym rodzice nie chcą słyszeć. Ale, niestety, palenie i picie może mieć negatywny wpływ na wzorce snu nastolatków. Papierosy i napoje często mogą uszkodzić ich ciała. Oczywiście bardzo powoli, ale wprowadzają chemikalia i obce materiały do ich ciał. Często może to powodować problemy ze snem i niemożność osiągnięcia głębokiego snu, kiedy w końcu zasypiają.

Złe nawyki

Największym problemem, z jakim borykają się dzieci, jeśli chodzi o spanie, są złe nawyki. Kiedy jesteś nastolatkiem, to naturalne, że jesteś hedonistą i żyjesz chwilą. Nastolatki uwielbiają się bawić, a czasami oznacza to pozostawanie na imprezie do białego rana. Niezależnie od tego, czy chodzi o oglądanie filmów, granie w gry wideo czy spędzanie czasu w mieście, późne kładzenie się spać powoduje, że wpadają w złe nawyki. Oznacza to, że szybciej się męczą, budzą się później, a ich rytm dobowy zostaje zaburzony.

Zła dieta

Zła dieta jest jedną z największych przyczyn problemów ze snem. Musisz uważać na to, co dajesz swojemu aniołkowi do jedzenia. Niektóre pokarmy trawią się w organizmie znacznie dłużej, co może zakłócić rytm i harmonogram snu. Upewnij się, że twoje nastoletnie dziecko każdego wieczoru ma punkt odcięcia, po którym nie je, a to pomoże mu utrzymać lepszy wzorzec snu.

Sen jest niezwykle ważny, gdy jesteś młodszy, a jest tak wiele problemów, które mogą powodować negatywne wzorce snu, a nastolatki nie radzą sobie z wieloma z nich. Jeśli potrafisz przestudiować te problemy i przezwyciężyć je, w rezultacie sen wszystkich ulegnie znaczącej poprawie!

 

Źródła: Nicole West

Zdjęcia: Unsplash

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x