Pozytywny wpływ pływania na zdrowie

Pływanie niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych i nie tylko! Jest ono korzystne dla Twojego organizmu – możesz zadbać o formę, wrócić do sprawności po kontuzji i możesz pływać w ciąży!

Czytaj dalej, aby poznać 7 korzyści zdrowotnych wynikających z regularnego pływania.

Pływanie jest dobre dla stawów.

Kiedy dochodzisz do siebie po kontuzji lub gdy twoje stawy nie są w stanie wytrzymać dużego obciążenia, pływanie jest świetnym sposobem na poruszanie się i pozostanie aktywnym bez zbytniego ich obciążania. Kiedy organizm jest mniej sprawny fizycznie, pływanie jest dobrym sposobem na złagodzenie dyskomfortu związanego z poruszaniem stawami i mięśniami, a czasami może nawet łagodzić ból powodowany przez stawy.

Pływanie to świetny sposób na ćwiczenia w czasie ciąży.

Pływanie to dobry sposób na delikatne ćwiczenia w ciąży. Przez przyrost masy ciała zwykły ruch może być utrudniony, dużo łatwiej jest się poruszać pod wodą. Nie obciąża to również dziecka w takim stopniu jak zwykłe ćwiczenia. Wiadomo, że pływanie pomaga uwolnić ciało od bólu związane z ciążą. Woda wspomaga ciało pod wodą i zmniejsza obciążenie kręgosłupa i mięśni pleców.

To trening całego ciała!

Pływanie wykorzystuje wiele różnych mięśni, od dolnych części ciała po górne. 30 minut pływania może spalić do 200 kalorii, dlatego udowodniono, że jest to świetny sposób na włączenie ćwiczeń do rutyny. Poprawia siłę mięśni i działanie układu sercowo-naczyniowy. Pływanie to dobry sposób na utrzymanie kondycji i zdrowia oraz pomoc w odchudzaniu. Świetnie buduje kondycje i jest dobrym sposobem na poprawę poziomu wytrzymałości organizmu.

Pływanie sprawia, że ​​twoje serce jest szczęśliwe i zdrowe.

Regularna aktywność fizyczna może zmniejszyć ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia, a pływanie jest bardzo przystępnym sposobem zachowania aktywności dla wszystkich. Pływanie może poprawić przepływ krwi w organizmie i wzmocnić serce. Wykazano, że obniża poziom cukru we krwi i udowodniono, że zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Używanie pływania jako regularnej formy ćwiczeń to świetny sposób na utrzymanie szczęśliwej krwi w ciele.

Pływanie to wspaniały sposób na rodzinne spędzanie czasu.

Pływanie z rodziną może pomóc nam być szczęśliwym i pozytywnym. Często sprawia, że ​​ludzie czują się zrelaksowani i spokojni, a jednocześnie pełni energii – więc jest świetnym środkiem przeciwstresowym. Jest to niesamowite ćwiczenie zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci oraz jest zabawnym sposobem na wprowadzenie pozytywnych ćwiczeń w życie dziecka. Pływanie uwalnia w organizmie substancję chemiczną zwaną endorfinami, która uszczęśliwia i poprawia nastrój.

Pływanie jest dobre dla osób cierpiących na astmę.

Wilgotne, ciepłe powietrze wewnątrz krytego basenu często pomaga zmniejszyć objawy wywołane wysiłkiem fizycznym – zamiast ostrego powietrza z zewnątrz lub suchego powietrza na siłowni. Wykazano, że pływanie w dłuższej perspektywie poprawia czynność płuc u osób z astmą, szczególnie u dzieci. 65 osób dorosłych z łagodną astmą wzięło udział w badaniu opublikowanym w Scientific World Journal w 2007 roku. Efekty – zgłosili lepszą czynność płuc i zmniejszone objawy astmy.

Pływanie pomaga ochłodzić organizm.

Pocenie się i upały często mogą zniechęcić ludzi do ćwiczeń. Jeśli twoje ciało jest podatne na przegrzanie, szczególnie podczas ćwiczeń, pływanie jest dobrym sposobem na aktywizację, ale także na zachowanie chłodu. Temperatura wody działa uspokajająco na organizm i rozluźnia mięśnie, a także zmniejsza temperaturę ciała i pomaga utrzymać chłód skóry. Pływanie to bardzo wszechstronny sposób dla młodych, starszych i wszystkich pośrednich, aby mogli razem poprawić formę i stan zdrowia.

Pływanie niesie ze sobą wiele korzyści. Idź popływać i czerp korzyści! Twoje serce i cały organizm będą wdzięczne!

 

 

Źródła: Link, Link1, Link2

Zdjęcia: Unsplash

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x