Yamazaki Baking Company to jeden z głównych graczy na kwitnącym rynku wypieków w Japonii. W swojej podstawowej ofercie posiada chleb krojony, oferują również różne przekąski, takie jak anpan, chleb melonowy i kanapki Lunch Pack .

Pakiety obiadowe są praktycznie podstawą w Japonii

4 sierpnia, Yamazaki opublikował komunikat prasowy, wielu założyło, że będzie to nic nie wnosząca wiadomość ale wszyscy byli całkowicie zaskoczonych tym, co firma miała do przekazania tego dnia. Informowali, że zmienili niektóre z podstawowych zasad zarządzania. Jednak po bliższym przyjrzeniu się zmiany te były dość zaskakujące jak na japońskiej firmy. Oto kilka fragmentów:

Główne punkty
1) Naszą misją jest przyczynianie się do postępu społecznego i kulturowego poprzez zarządzanie przedsiębiorstwem. Opierając się na zasadach szacunku dla jednostki, wolności i równości, będziemy postępować zgodnie z naukami Drogi Życia i z odwagą, cierpliwością nieustępliwość, realizujemy model biznesowy zgodny z wolą Pana .

Szczegółowe zasady
Yamazaki XXI wieku podążą za nowym duchem Yamazaki i nowym powołaniem dla Yamazaki, kierując się naukami Drogi Życia. Wdrożymy „Politykę działów produktów i strategie sprzedaży” oraz „podkomitet analizy why-why” od podstaw, a także wprowadzimy w życie, zrealizujemy i zweryfikujemy następujące sześć zasad.

W obu sekcjach Yamazaki odwołuje się do „drogi życia” lub po japońsku “Inochi no Michi” i nie jest do końca jasne, co przez to rozumieją. Może to być poetyckie tłumaczenie czegoś w rodzaju „woli Bożej”, ale w Fukuoce istnieje kościół Inochi no Michi, który został założony przez misjonarza z Korei Południowej w 2006 roku.

Opierając się na języku, można sobie wyobrazić, że Yamazaki w jakiś sposób sprzymierza się z tym konkretnym kościołem protestanckim, ale jest to nieprawdopodobne, ponieważ sądząc po stronie internetowej Inochi no Michi Church, wydaje się, że jest to naprawdę mały zbór położony z dala od głównej siedziby Yamazaki w Tokio.

Yamazaki był japońskim producentem ciastek Oreo i krakersów Ritz przez długi czas, aż rozstali się z Nabisco i stali się konkurentem

Niezależnie od szczegółów Yamazaki z pewnością daje do zrozumienia, że ​​Jezus jest w ich życiu obecny i chce, aby wszyscy o tym wiedzieli. W rzeczywistości ten pojedyncze fragmenty komunikatu prasowego nie został wyolbrzymiony. Yamazaki podkreślił w całym dokumencie, swój związek z Bogiem.

W kraju słynącym leseferystycznego [głoszący wolność jednostki w wymiarze społeczno-ekonomicznym] postawy wobec religii, Japończycy wydają się być dość tolerancyjny wobec przekonań religijnych innych ludzi i w tym przypadku nie jest inaczej.

Firma Yamazaki Baking Company została założona w 1948 roku przez Tojuro Iijimę. Wcześniej Iijima pracował w słynnej piekarni Nakamura-ya w Shinjuku w Tokio, którą założył znany przedsiębiorca Aizo Soma. Soma był chrześcijaninem i miał duży wpływ na Iijimę zarówno pod względem religijnym, jak i biznesowym. We wczesnych latach Yamazaki (nie mógł nazwać „Iijima” z powodu problemu ze znakiem towarowym) Iijima sprzedawał swój chleb z wozu z napisem „Bóg jest miłością – 1 Jana 4:8”. Yamazaki miało wiele trudności, w tym rodzinny konflikt i pożar, który prawie całkowicie zniszczył firmę, ale Iijima przypisuje swojej wierze w Boga, że ​przez przeciwności, stali się ogromną firmą.

Jego syn i wnuk, obecny prezesi Yamazaki, Nobuhiro Iijima, również zostali ochrzczeni i nadal idą śladami Tojuro Iijimę, co wyraźnie widać po ich niedawnym ogłoszeniu. Jednak, co to nowe potwierdzenie przynależności religijnej oznacza dla firmy i jej produktów, dopiero się okaże.

Źródło: Yamazaki Baking Company, People Touched by the Bible Series, Inochi no Michi Church, Hachima Kiko | Zdjęcia: Hachima Kiko

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x