Po 35 lat zauważono lądowanie na lotnisku

Cztery minuty przed północą 5 sierpnia lot JL123 był widziany zbliżający się do lotniska Narita. Na stronie internetowej śledzącej loty Flight Radar 24. Zwrócono uwagę samolot Japan Airlines Flight 123 rozbił się 35 lat temu.

W dniu 12 sierpnia 1985 r. Samolot JL123 wystartował z lotniska Haneda w Tokio, ale wkrótce po starcie do Osaki nastąpiła ciężka dekompresja, która zniszczyła jego ogon i spowodowała, że ​​samolot spadł w góry prefektury Gunma. Zginęło 520 osób na pokładzie, co po dziś dzień stanowi najbardziej śmiertelny wypadek samolotwy na świecie.

Bardziej surrealistyczne było to, że obserwacja ta miała miejsce zaledwie kilka dni przed japońskim sezonem Obon. Tradycyjnie uważa się, że to czas powrotu duszy zmarłego do krainy żywych.

Po tym, jak zamieszanie zaczęło się rozwijać online, J-Cast News skontaktował się z przedstawicielem JAL, który potwierdził, że JL123 pojawił się na radarze, ale był to losowo wybrany numer przez pracownika technicznego podczas regularnej konserwacji transpondera.

Ten JL123 był w rzeczywistości lotem JL712, wracającym do Narity z Singapuru. Jednak między 23:56 a 12:22 został przemianowany na JL123, numer arbitralnie wybrany przez jednego z pracowników IT. Liczba mogła być dowolną kombinacją 4 cyfr, ale los chciał, że był taki sam, jak w przypadku niesławnego rozbitego lotu prawie dokładnie 35 lat wcześniej, tuż przed święta ku czci zmarłych.

JAL przeprosił za  pomyłkę i obiecał, że przeszkolą personel w zakresie pewnych numerów lotów, które odtąd nie powinny być używane w takich przypadkach. Podobne przypadki pojawienia się lotu JL123 na radarach miały miejsce w przeszłości, ale czas tego konkretnego sprawił, że tym bardziej się wyróżniał.

Za oficjalna przyczyna katastrofy z 1985 roku uznaje się niewłaściwa konserwacja maszyny przez Boeinga. JAL wzbudził niechęć w wyniku nieszczęśliwszego zbiegu okoliczności. Dla niektórych ta obecna gafa, otworzyła  stare rany. Winnym całego zamieszania był programista, który prawdopodobnie nie jest tak blisko związany z przemysłem lotniczym, jak pracownicy zajmujący się innymi aspektami działalności JAL.

Źródło: J-Cast News , Hachima Kiko | Zdjęcia: Pakutaso

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x